Symbole Dalego
Opis
ZYGMUNT KORUS – krytyk sztuki. dziennikarz. korzystający z różnych mediów i uprawiający rozmaite formy wypowiedzi; poeta. poliglota. podróżnik. kozer. za komuny opozycjonista. po transformacji marszand – właściciel galerii. Tym razem swoją wiedzę politechniczną. wrażliwość i doświadczenie znakomicie połączył z historią sztuki dla pełnego oddania życiowej spuścizny Salvadora Dali – ponad wszelką wątpliwość O m n i b u s a.
- Ilustrowana książka-katalog wyraźnie odróżniająca się kompetencją od innych popularnych edycji o sławnym Hiszpanie,
- Najszersza prezentacja faktów biograficznych z życia Dalego i jego muzy Gali.
- Omówienie naukowych pasji artysty, zwłaszcza z zakresu fizyki optycznej i jądrowej.
- Odpowiedź na pytanie: dlaczego geniusz-heretyk stał się nawiedzonym mistykiem?
- Dœlirium – neologizm utworzony przez autora – stawia w nowym świetle rewolucyjną metodę twórczą Katalończyka.
- Jak Dali-ikona kreował się za życia z myślą o ekspansywnym micie po śmierci?
- Wnikliwy słownik symboli z przykładami – wyczerpujący podręcznik surrealizmu!
- Pogłębiona analiza treściowa i stylistyczno-formalna wybranych prac.
Książka z ciekawym zestawem zdjęć, choć zapewne nie dla wszystkich, to praktycznie dla kaźdego, kogo interesują fenomeny kultury, a zwłaszcza dla czytelników „odkręconych” (o ile jeszcze tacy są?), bo poszukujących w bibliotece (a nie przed monitorem) przygody intelektualnej na własny rachunek. Dla osób z nieposkromioną wyobraźnią, pasjonatów sztuki, zawodowych plastyków i amatorów-zapaleńców, pragnących coś pod patrzeć u bulwersującego Mistrza; także dla speców od niekonwencjonalnego marketingu i w ogóle zwolenników ożywczego wykraczania poza kanony.
Dane techniczne
Język oryginału | polski |
Format | 190x238 mm |
Ilość stron | 180 w pełnym kolorze |
Oprawa | miękka |
ISBN | 83-921992-0-0 |
EAN | 9788392199205 |
Wydawca | Galeria „PLUS”, ul. Sobieskiego 12, 41-500 Chorzów, e-mail: galeriaplus@epf.pl |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.